Hayaldi Gerçek Oldu!

          Ülkemizin halk otomobili olan TOFAŞ otomobilleri 2003 yılında son bulan üretimi sonrasında arkasında hüzünlü bir kitle bıraktı. Birçok kişinin ilk kez sıfır araç olmasına vesile olan bu halk kahramanı markanın ülkemizde bitip gitmeyen bir hayran kitlesi halen mevcut. TOFAŞ, 70'li yıllarda üretimine başlanan ve 2003 yılına kadar bantta kalan bir efsane marka olarak kendine yer edinmiştir. Markanın ilk macerası 124 modeli ile başlayıp 2003 yılında son Şahin modelinin banttan indirilmesine kadar devam etmiştir. Bu dönemlerde kendisine büyük bir hayran kitlesi yaratmayı başaran firmanın artık üretimini durdurma kararı alması bu insanları hayal kırıklığına uğratmıştır. 




        Bu dönemde yaşayan gençlerin bu araçları modifiye ederek kullanma tarzı günümüzde var olan bir gerçek olarak karşımıza çıkıyor. Firmanın özel talepler üzerine üretim yaptığı da biliniyor. Bu otomobilleri seven herkesin hayali olan ise bu otomobillerin tekrardan seri üretim olarak üretilmesi ve tekrardan yollara geri dönmesi şeklindedir. Ancak firmanın artık kendine farklı bir yol çizerek bu modelleri üretmektense güncel ve modern üretmesi üzerine birçok kişinin hevesi kursağında kaldı diyebiliriz. Bir gün firmaya gelen Hollandalı büyük bir yatırımcıdan gelen teklif ile bu hayalin gerçeğe dönmesi projesi uzun uğraşlar sonucunda kabul edilir. 

       Hollandalı firma, TOFAŞ'dan Şahin, Doğan ve Kartal modellerine ait tüm patent ve yetkileri alır. Firma üreteceği otomobillerin adını Holland Car olarak belirler. Hollanda'da üretim yapan ve istenilen başarıyı elde edemeyen firma Afrika'lı bazı yatırımcılarla ortaklığa gider.  Bu ortaklık neticesinde Holland Car firması Afrika'da üretim yapılmak üzere Etiyopya'da bir fabrika inşa eder. Holland Car'ın amacı ucuz ve maliyeti nispeten az olan bu otomobilleri Afrika pazarında satmayı düşündüğü için fabrikayı Etiyopya'da açar.
Bu fabrikada üretilen Şahin modelinin satış fiyatı ise 16.000 Amerikan dolarına satılıyor. Firma yetkilileri şu açıklamalarda bulundu; "Gerek internetten TOFAŞ hakkında elde ettiğimiz bilgiler gerekse Şahin hakkında yapılan yorumlar bu kararı vermemizde etkili oldu. Etiyopya için en uygun araç bu. TOFAŞ'la yaptığımız bir yıllık görüşme sonucunda anlaşma imzaladık ve üretime geçtik. Hedefimiz Etiyopya'da yılda yaklaşık 4 bin araç satmak." 

                                                                                                     Yazar: Soner ÜNLÜER