Koreli Efsane Tekrar Yollarda!

         Hyundai’ın 90’lı yıllarda efsaneleşen modellerinden biri olan Elentra en son 2007 yılına kadar seri üretime alınmıştı ve Hyundai bu modeli uzun bir sürenin ardından tekrar piyasaya sürdü. Elentra yer aldığı sınıfta rakiplerinin karşısında 2001-2007 arasında üretilen karoseri ile istenilen başarıyı elde edememişti. Aslında bu yıllar arasında çıkan karoseri ile Elentra hem tasarım anlamında hemd e donanım anlamında birçok rakibinden önde olmasına rağmen çok rağbet görmedi. Hyundai kurmayları ve mühendisleri artık uzun bir sürenin ardından yapmayı planladıkları değişikliklerin arasına Elentra’yı da dahil ederek istenilen ve beklenilen bir otomobil üretmeyi başardılar. Hatta öyle ki bu otomobilin tasarım anlamında birçok rakibinden önde olduğunu söyleyebilirim. Model, uzakdoğu’nun ruhundan esinlenerek çok akıcı bir tasarım felsefesiyle dizayn edilmiş. 
      Modelin genel olarak tasarım anlayışının çok dikkat çekici ve akıcı olduğunu hemen fark ediyorsunuz. Genel olarak hem keskin hemde kıvrak hatlara sahip çizgilerle dizayn edilen otomobil dikkatleri üzerine toplamayı başarıyor. Bu sınıfta bu kadar akıcı bir tasarım anlayışıyla dizayn edilmiş başka bir model bulmak güç; bu anlamda Elentra’nın bir artısının tasarımı olduğunu söylemeliyim. Ön kısımda bize “i” serisinden de tanıdık olan altıgen şeklinde olan radyatör havalandırma ızgaraları krom detaylarla süslenilmiş. Far grubu ise selefinde yer alan sert bakışlı far yapısından ziyade daha akıcı ve dolgun hale getirilmiş bir far grubuyla donatılmış. Sis farları ise bu far grubuyla tam da bir uyum içinde olmamış; belki biraz daha yuvarlatılmış bir formda dizayn edilseydi çok daha uyumlu olabilirdi. Bunun haricinde ön kısımda bir kusur bulmak güç diyebilirim.
     Araçta kullanılan motor seçenekleri ise bir benzinli ve bir dizel seçenek olmak üzere iki farklı motor seçeneği bulunuyor. Bunlardan ilki 1.6 MPI 132 PS 158 Nm tork benzinli ve ikincisi ise 1.6 CRDi 128 PS 280 Nm tork değeriyle dizel motor olarak belirlenmiş. Test aracım ise bu iki motordan dizel olanı yani 1.6 CRDi 128 PS olan versiyonuydu. Bu motorlarla birlikte otomatik vites seçeneği opsiyon olarak sunuluyor. Hatta ilk olarak piyasaya çıktığında sadece benzinli versiyonu ile satışa sunulmuştu. Ancak Hyundai bu sınıfta çok rağbet gören dizel+otomatik kombinasyonu karşısında Elentra’nın dizel versiyonuna da otomatik vites seçeneği getirdi. Bu dizel+otomatik kombinasyona sahip yol arkadaşım test süresi boyunca genel olarak bende iyi izlenimler bıraktı. Motor, performans açısından yeterli ve bu aracı rahatça taşımakta zorlanmıyor. Aracın aynı zamanda otomatik olması da aracın kullanım zevkini ve konforunu da artıran unsurlardan bir tanesi diyebilirim.
         Aracın fabrika verilerine göre yakıt tüketimi 5.8 litre test esnasında 7 litre civarının altına düşmedi.  Bu durum yolun durumuna ve aracın performanslı kullanımına bağlı olarak 6.5-7.5 litre dolaylarında gezmesi mümkün. Aracın yalıtım konusunda biraz zaafı olduğunu söylemek gerek. Araç yaklaşık olarak 3000 d/d bandını aşmaya başladığında aracın içine motor sesi sızıyor ve yüksek hızlara çıkıldığı anlarda buna rüzgar sesi de ekleniyor. Bu anlamda Hyundai iyileştirmeler yapmalı diye düşünüyorum.  Elentra’nın frenleri gayet yeterli ve aracı selefinin yer aldığı güvenlik sınırları içerisinde durdurabiliyor. Aracın yol tutuş karakteri de beğenimi kazandı. Serte yaklaşan yapısıyla süspansiyon sistemi yol tutuş için avantajlı olsa da konfor anlamında biraz yoksunluk hissi veriyor. Burada devreye giren standart ESP ve diğer sistemler yardımıyla aracı yolda tutmak mümkün. Ancak bu araçta tamamen konforsuzluktan bahsedemeyiz.  

      Elentra’nın iç mekanı ise en az dış tasarımı kadar etkileyici olduğunu söyleyebilirim. Dış tasarımdaki kıvrak ve akıcı çizgiler kendini iç mekanda da belli ediyor. Direksiyon, kabin ve kapılarda kullanılan krom kaplı malzemeler araca şıklık kazandıran detaylar arasında olduğunu belirteyim. Araçta kullanılan çift renkli plastik ve açık renkli koltuklar aracın şıklığını artıran unsurlar arasında. Kabinin üst kısmında kullanılan plastiğin kalitesi iyi ancak bazı yerlerde de sert karakterli plastik de kullanılmış. Orta kısımda yer alan cd çalar ve radyo ünitesinin üzerine konumlandırılan dijital saat burada çokta hoş durmamış. Artık bu tarzda detayları yol bilgisayarı üzerinden görüntülemek mümkün. Orta kısımda alta konumlandırılan dijital klima ünitesinin tasarımı gövdeye uyumlu şekilde dizayn edilmiş. Dijital klima ünitesinin altında ise usb-aux girişleri bulunuyor. Ön kısımda yeterli diz mesafesi ve genişlik sunulmuş aynı şekilde arka kısımda rahat bir oturma alanı bizi karşılıyor.

      Aracın arka tasarımından bahsetmek gerekirsek; şık ve kıvrak hatlarıyla etkileyici olduğunu söyleyebilirim. Aracın genel olarak tasarım felsefesine uygun olarak dizayn edilmiş olan arka kısım etkileyici görünüyor. Burada dikkat çeken bir özellik ise geri görüş kamerasının Hyundai logosunun hemen altına konumlandırılmış olması. Stop grubunun tasarımı ise dikkat çekici hatlara sahip ve çift renkli olarak dizayn edilmiş. Tamponlarda yine diğer Hyundai modellerinden tanıdık olan sis farlarını görüyoruz. Burada yer alan “gls” ibaresi Elentra’da eski nesillerden kalan ve halen kullanılan bir uzantı olduğunu da belirtmeliyim. Aracın bagaj hacmi ise 485 litre olarak belirlenmiş ve Elentra bu hacim ile sınıf ortalamaları düzeyinde bir bagaja sahip. 
        Araçta birlikte sunulan teknolojiler ise şu şekilde; standart ESP, EBD, Start/Stop, Hız Sabitleyici, Flex Steer(Direksiyon Modu), Geri Görüş Kamerası ve Park Sensörü ve Elektrik Destekli Sürücü Koltuğu vb teknolojilerle donatılmış. Son olarak, Elentra hem tasarım hem de teknoloji anlamıyla sınıfında iyi bir yer edinecek gibi gözüküyor. Ancak donanım konusunda opsiyonlar çok ve fiyatlar çabuk yükseliyor. En yüksek donanım seviyesinde multimedia özellikli müzik sistemi bile opsiyon olarak sunuluyor. Bunun gibi olumsuzluklar olsa da bu aracın artısı eksi yönlerinden ağır basıyor ve tercih konusu olmayı başaracağına inanıyorum.

Yazar: Soner Ünlüer

Sponsor: Sönmezler Otomotiv/Çanakkale

Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke  tıklayarak ulaşabilirsiniz;

Otomobile ait diğer fotolar;
*
Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

1 yorum:

  1. Kendi sınıfında kötü görünmeden farklı bir tasarım sunan modellerin başında geliyor diye düşünüyorum. Güzel yazı için elinize sağlık :)

    YanıtlaSil