Ülkemizde genellikle C sınıfı araçlara çok rağbet olduğundan
bu sınıftaki modellerden de beklentiler yükselmeye başlayınca artık Opel
kurmayları da durumun farkına varıp Astra modelini yenilediler. Opel’in Türkiye
pazarında yıllardır en çok satan modellerinden biri olan Astra geçirdiği
yenilenme operasyonundan sonra artık daha kaslı, olgun ve keskin hatlara sahip
bir otomobil haline geldi. Bu yenilenme operasyonu ile artık yeni Astra’ya olan
hayranlıklarda artmaya başladı. Çünkü artık kullandığı teknolojiler, ekipmanlar
ve güncel karoser yapısıyla birçok rakibinden daha da iddialı bir model haline
geldi. Opel, bulunduğumuz yıl içine kadar halen Astra Classic modelini satmaya
devam etti ancak yeni modelin pazara girmesi ile beraber yeni Astra’nın da bir
önceki nesli kadar tutulacağını öngörmüştür diye düşünüyorum.
Bu ünitenin iki faklı versiyonu bulunuyor. Birincisi 1.6
CDTi 110 PS 300 Nm tork üreten seçenek diğeri ise 1.6 CDTi 136 PS 320 Nm tork
değerleri sunan en güçlü seçenek olduğunu belirteyim. Bu seferki test aracım da
işte yenilenen bu CDTi ünitenin en güçlü versiyonu olan 1.6 CDTi 3500 d/d da
136 PS güç ve 2000 d/d dan itibaren 320 Nm tork değerlerine ulaşabilen
versiyonuydu. Bu ünite 0-100 km hızlanmasını 10.3 saniyede tamamlıyor ve 200 km
maksimum hıza ulaşabiliyor. CO2 salınımı 104 g/km ve ortalama yakıt tüketimi de
3.9 litre olarak ölçülmüş. Bu değerler kağıt üzerindeki değerler olduğundan gerçek
yol şartları ve kullanıma bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Araç
hakkındaki izlenimlerim ise hem sessiz hem de atak olduğuydu. Araç alt
devirlerde kendini yavaş yavaş harekete
geçirme eylemi gösterse de 2000 d/d dan
sonra asıl torku hissediyorsunuz. Tabi ki bu alt devirlerdeki yavaşlığın hem
aracın ağırlığından hem de 6 ileri manuel vitesin geçiş oranlarının da etkisi
olduğunu düşünüyorum. Ancak araç 2000 d/d dan sonra tüm gücü hissettiriyor ve
bu gücü hissettirirken de bunu sessiz bir şekilde yapmayı becerebiliyor. Aracın
yol tutuş karakterinin başarılı olduğunu söylemek gerek. Esp ve diğer
sistemlerim yardımıyla birlikte yol tutuşu iyi bir karakter izliyor. Aracın fren performansı da yeterli
seviyelerde ve sınıf ortalamalarının bir kademe daha üstünde diyebilirim. İç
mekana çok az yansıyan motor sesinin yanı sıra yüksek süratlerde de rüzgar sesi
Astra’nın iç mekanına giriyor. Son olarak, bu motor seçeneği Astra’yı
tamamlayan güzel bir ortak olmuş ve yenilenen bu motorla Astra iyi satış
rakamlarına ulaşabilir. Aracın satış fiyatı ise 77.550 TL olarak belirlenmiş.
Yazar: Soner Ünlüer
Sponsor:
Ekşi Otomotiv/ÇanakkaleOtomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke tıklayarak ulaşabilirsiniz;
http://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/astra-hatchback-new/genel-bakis.html
Otomobile ait diğer fotolar;
*Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder