Yenilikler ve Duyurular

Skoda, 11 Milyonuncu Aracını Üretmenin Zaferini Kutluyor!

       Skoda'nın global anlamda en bilinen üretim merkezi olan  Mlada Boleslav fabrikası, 11 milyonuncu aracını üretim hattından indirdi. Bu üretim tesisi, aynı zamanda marka tarihinin en büyük model atağının da önemli bir parçası. Skoda, yaptığı açıklmasında ise Çek Cumhuriyeti’nde yer alan ana üretim tesisi olan Mlada Boleslav'da 11 milyonuncu araç üretiminin gerçekleştirildiği bildirildi. Bu tesiste, Skoda'nın bir çok modeli üretiliyor. Bunlar ise; Octavia, Octavia Combi, Fabia, Fabia Combi, Rapid ve Rapid Spaceback modelleri olarak biliniyor. Skoda, son yıllarda ürettiği başarılı modeller ve yatırımlarıyla bu fabrikasına gereken önemi vererek daha da büyütmeye devam ediyor.

       
       Üretimden Sorumlu Skoda Yönetim Kurulu Üyesi Michael Oeljeklaus, Mlada Boleslav fabrikasının Skoda açısından önemini vurgulayarak ve de üretim merkezinin kalbi olduğunu belirterek, "Üretilen 11 milyonuncu araç, Skoda markasının güçlü kimliğini ortaya koyuyor. Bugüne kadar üretilen Skoda otomobillerinin yüzde 50'den fazlası Mlada Boleslav'da üretim hatlarından indi. Sadece son iki yılda 1 milyon araç üretildi" şeklinde açıklamada bulundu.Skoda'nın bu üretim tesisinde ise yaklaşık 10 bin kişinin çalıştığı ve yeni modellerin piyasaya sürülmesi için fabrika tarihinde en kapsamlı iyileştirme ve geliştirme yatırımlarının da gerçekleştirildiği belirtildi. Tesiste, 800 adet günlük araç üretimi yapılırken yapılan yeni yatırımlar sayesinde ise Skoda yetkililerinin öngörüsü ise bu adedi 1.200'e çıkarmak. Bu alanda yapılan iyileştirme ve geliştirmeler ise yeni bir gövde hattını ve tam otomatik boya bölümünü kapsıyor. Skoda ayrıca, çevreci ve yeni bir kalıp hattını da üretim için kullanmaya başladı.

       Skoda, bu tesise yaptığı yatırım ve iyileştirmeler sayesinde büyük başarıla imza attı. Skoda'nın Octavia modeli ise bu başarının bir örneği olarak; Batı ve Doğu Avrupa'da satışlarını %30 arttırak, 2014 yılının ilk iki ayında büyük bir başarı elde etti. Skoda'nın en çok sattığı modellerden biri olan Yeni Rapid, piyasaya çıkmasından itibaren yakaladığı başarılı satış grafiği ile yaklaşık 2 yıl gibi bir sürede markanın en güçlü üçüncü modeli haline geldi. 2013’te Rapid satışları, bir önceki yıla kıyasla %25 oranında arttı. İlk olarak, 1895’te Vaclav Laurin ve Vaclav Klement bugünkü tesislere çok yakın bir yerde, bisiklet üretimine başlarken, motosiklet ve 1905’ten sonra da otomobil üretimine geçtiler. Skoda’nın, Mlada Boleslav fabrikası 118 yıllık dev tarihiyle bu anlamda başarı öyküsünün en önemli milat taşı konumuna gelmiş. 

Yazar : Soner Ünlüer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder