Markalar ve Modeller

Sportif Ruhlu Fransız ! 



      Güncel Megane HB, Fransız markanın ilk olarak 2008 yılı sonlarında Megane 3 platformu olarak tanımladığı yeni karoser yapısıyla ile birlikte yollara çıktı. Bir önceki neslinde hem hatchback karoser  hem de sedan karoser yapısıyla satılan Megane yenilenen nesliyle artık sadece hatchback karoseriyle birlikte satılıyor. Ülkemizde bir önceki neslinin sedan versiyonu çok ciddi satış rakamlarına ulaşmasına rağmen tam tersine hatchback versiyonu çok az talep gördü. Hatchback versiyonunun başarısız olmasında ülkemizde genellikle sedan araç sevdası olması ve aracın rakiplerine oranla zayıf kalan tasarım anlayışı etkili oldu.
         Megane 3, ilk piyasaya çıktıktan sonra baya kendinden söz ettirdi ve birçok ezeli rakibine merhaba demişti. Araç birçok müşterisinin beğenisini kazanmayı başardı ve 2012 yılında geçirdiği ufak makyaj operasyonuyla bu başarısına devam etti. Ancak Renault bulunduğumuz yıl içinde Megane için bir makyaj operasyonuna daha gerek duyarak aracı tekrar makyajladı. Aracın makyajlanmasında tabi ki rakiplerinin tasarımlarını güncel tutmaları ve albenisi olan bir görünümüme kavuşturmaları etkili oldu. Megane, makyaj geçirmesine rağmen kullanılan birçok teknoloji ve malzeme yapısı aynı kalmış. Araç geçirdiği makyajla birlikte boyutlarında herhangi bir değişme olmamış. Test aracım 4302 mm uzunluğa, 1808 mm genişliğe ve de 1471 mm yüksekliğe sahip bir otomobil olduğunu belirteyim. Otomobil bu değerle birlikte;  Citroen C4'ten 27 mm kısa, Ford Focus'dan 56 mm kısa, Hyundai i 30'dan 2 mm uzun, Opel Astra'dan 117 mm kısa, Peugeot 308'den 49 mm uzun ve Volkswagen Golf'ten 7 mm uzun bir otomobil olduğunu söylemek gerek. 





























           Megane, makyajlanmış olmasına rağmen motor seçeneklerinde herhangi bir değişime veya yeniliğe gidilmemiş. Test aracım önceki neslinden de tanıdık olan 1.5 dCi 110 PS dizel bir motora sahip. Bu araçta EDC yani Çift Kavramalı Otomatik bir vites seçeneği bulunuyordu. Araçta kullanılan bu dizel-otomatik kombinasyonun birbirine uyumlu oluşu beğenimi kazandı. Test otomobili 1384 kg olmasına rağmen araç yeterli ataklığı sunuyor. Aracın gaz tepkileri hoş ve anında tepki alabiliyorsunuz. Araçta kullanılan EDC şanzımanın vites geçişleri çok başarılı ve sarsıntısız biçimde gerçekleşiyor. Bu şanzıman 6 ileri olarak görev yapıyor ve aracın vites geçişleri genellikle 1500-2000 d/d aralığında değişiyor. Araçta kullanılan bu şanzıman bence birçok övgüyü hak ediyor ve oldukça rahat bir kullanımı olduğunu söylemeliyim. Test aracı 1750 d/d da 240 Nm torka ulaşabiliyor ve 4000 d/d da 110 PS güç üretebiliyor. Aracın fabrika verilerine göre yakıt tüketimi 4.2 litre civarında ancak bu değer yol şartlarına ve performanslı kullanıma bağlı olarak 5.2-5.5 litre civarına yükselebilir. Aracın yol tutuşu da gayet yeterli seviyede ve siz biraz zorladığınızda zaten ESC yani Elektronik Denge Kontrolü devreye girerek sizi yolda tutuyor. Aracın fren performansının da güvenli olduğunu söyleyebilirim ve test boyunca herhangi bir tedirginlik yaşamadım. Aracı zorlu köy yollarında test etme şansımda oldu ve araç bu şartlarda bile yoldan gelen darbe seslerini iç kabine yansıtmadı. Tabi ki bu durumda sertiliği iyi ayarlanmış süspansiyon sisteminin etkisinin büyük olduğunu söylemek gerek. Aracın ses yalıtımı da gayet başarılı test aracım dizel olmasına rağmen yüksek hızlarda bile içeriye çok ses almadı. 

Aracın ön tasarımında bulunan belirgin değişiklikler arka kısımda söz konusu değil.



























          Biraz da aracın genel olarak tasarımından bahsedelim. Otomobil, genel olarak bir önceki neslinden izler taşıyor. Bir önceki neslinde kullanılan birçok malzeme bu neslinde de kullanılmaya devam edilmiş. En belirgin farklılık ise aracın ön tasarımında kendini belli ediyor. Araç Fluence modeliyle aynı ön tasarıma sahip bir otomobil haline gelmiş. Renault, bu araçta bir önceki neslinde kullanıldığı keskin hatlı far tipi yerine bu sefer daha yuvarlatılmış badem formlu farlar kullanmayı tercih etmiş. Bu araçta yine Clio modelinden tanıdık gelen led gündüz far sistemi kullanılmış. Ancak Clio da radyatör ızgarasının hemen altına konumlandırılan led farlar bu araçta sis farlarının olduğu bölüme konumlandırılmış. Araçta diğer dikkat çeken bir özellik de büyüyen Renault amblemi olduğunu görüyoruz. Aracın ön kısmında ve dikiz aynalarında kullanılan krom detaylar da araca sportif bir hava katmış. Aracın arka tasarımına baktığımız da ise aynı kaldığını görüyoruz. Renault, bir önceki nesle oranla bu aracın arka kısmında herhangi bir değişikliğe gitmemiş. Araçta kullanılan geniş ve dolgun stoplar aracın dolgun çizgileri ile uyumlu olduğunu söylemeliyim. 

Aracın iç mekanında sportif çizgiler kendini belli ediyor.


























        Aracın iç mekanına bakıldığında bir önceki nesille aynı parçaların kullanıldığını görüyoruz. Ancak GT ruhuna uyumlu olması açısından sportif detaylar unutulmamış. Aracın koltuk kumaş dikişleri sportif bir havaya sahip. Bu araçta kullanılan piano black plastik malzemeler ve krom kaplı detaylar aracın sportifliğini tamamlayan öğeler arasında olduğunu belirteyim. Aracın direksiyonu da bu sportif havadan etkilenmiş ve kullanılan deri ve sportif dikiş detayları ile çekici bir görünüm kazanmış. Aracın kabinin orta kısmının en üstüne Renault'un R-LINK ismini verdiği 7" boyutunda yani 18 cm lik bir multimedya ekranı konumlandırılmış. Bu ekrandan birçok özelliğe ulaşabilmeniz mümkün. Bu özellikler arasında ise; telefonla görüşme yapabilme, navigasyon, geri görüş kamera görüntüsü, müzik ve video bilgileri, radyo bilgilerine ulaşabilir ve hatta tweet bile atabilirsiniz. Aracın koltuk yapısı da oldukça yumuşak tasarlanmış ve size gayet konforlu bir yolculuk yapma şansı tanıyor. Aracın ön kısmında yeterli diz genişliği mevcut ve herhangi bir zorluk yaşanmıyor. Aracın arka kısmında da yeterli diz mesafesi korunmuş ancak aynı şeyi uzun boylu yolcular için söylemek güç olur. Araç 372 litrelik bagaj hacmi ile sınıf ortalamalarında yer alıyor. Test aracım olan Renault Megane HB 1.5 dCi EDC 110 PS GT-Line 76.000 TL lik bir fiyatla satışa sunuluyor. Aracın en baz benzinli versiyonu ise 1.6 16v 110 PS Joy modeli 51.500 TL den başlıyor. Modelin en baz dizel versiyonu ise 65.580 TL den başlayan fiyatlara satışa sunuluyor. Son olarak, araç fiyatına oranla sunduğu donanım, konfor ve kalite ile birçok müşteriye hitap edebilecek nitelikte bir otomobil olduğunu vurgulamalıyım. Test otomobilimin tam bir fiyat kalite endeksine uygun araç olduğunu söylemek gerek. Araç özellikle yakaladığı bu sportif detaylar ile genç sürücüleri cezbedebilir. 

Yazar: Soner ÜNLÜER

Sponsor: Saruhan Otomotiv A.Ş

Otomobile ait tüm teknik bilgiye ve donanım listesine bu linke tıklayarak ulaşabilirsiniz:

http://www.renault.com.tr/araba/binek/yeni-megane-hb/ozellikler

Otomobile ait diğer fotolar:
*Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.


 

 

 

 

 


 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder